Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Zinemaldia
73. Zinemaldia, kritika

'27 gau', zahartzaroa eta bizitzaren komedia

27 noches Filma zuzentzeaz gain, Daniel Hendlerrek aktore gisa parte hartu du filmean.Donostiako Zinemaldia
Xalba Ramirez @xalbaram
2025/09/19

Sail Ofiziala

Filma: 27 gau / 27 noches.
Zuzendaria: Daniel Hendler.

Leandro Casares. Tipo inpartzial, apolitiko eta asexuala. Epel bat. Apaiz bat, baina sexya. Halaxe deskribatzen du Martha Hoffmanek (Marilu Marini, marabillosa bat) Casares (Daniel Hendler, filmaren zuzendaria ere badena). Normala emakumeak mesfidantza puntu batekin begiratzea: Hoffmanek 83 urte ditu eta bere alabek eroetxean sartu nahi dute. Epaileak, hori argitzeko –alegia, ea dementziarik duen argitzeko–, bidaltzen du Casares teknikaria bere etxera.

2003an, Argentinan, benetan gertatutako kasu batean oinarritzen da filma. Hoffmanen alabek, Olgak eta Myriamek, bere borondatearen kontra sartuko dute eroetxean, eta, 27 gauren ostean, Hoffmanen lagunei esker, ihes egingo du emakumeak. Honela, bada, epaiketa hasiko da, eta txosten eta elkarrizketa artean, benetan dementzia duen edo ebazten saiatzeko ardura du Casares perituak. 

A, noski. Arazo nagusia da Hoffman parrandazale hutsa dela, eta autogestionatutako gune kultural batean ibiltzen dela, droga, dantza eta sexua erdigunean duen kolektibo gazte batekin. A, eta noski, Hoffman zeharo aberatsa dela eta bere alabek haien etorkizuneko herentzia desagertzen ari dela ikusten ari direla. 

Komedia argentinarraren puntu guztiak ditu. Pertsonaia errealistak eta ez sobera karikaturizatuak. Umore garratza eta sarkasmoa. Problematika sozialak eta eguneroko ogia. Hori bai, komedia on guztiek eskatzen duten moduan, arketipo klasikoen funtzionamendua du. Emakume aske eta bizizalea vs. funtzionario aspertu eta zaporegabea. Batak bestea elikatuko du, amaieran, sintesiaren bidez, auziari ebazpena emanez: “Zer egiten duzu bizirik egoteko, Casares?”.

Era berean, zahartzaroaz eta buru gaixotasunaz mintzo da filma. Gizartean erdigunea duten, baina era beran tabu diren bi gai. Pertsonak klasifikatzen dira “galdera eta erantzunen” bidez, kontuan izan gabe gizartearen moral produktibista. “Ezin ahal da izan zaharra eta festazalea?”, galdetzen diote Casaresi. Noski, kasu honetan herentzia den problematika soziala dagoela erdigunean. Albert Plaren bideo biral hori ezin kendu burutik inongo unetan. 

Spoilerrik egin gabe, esperotakoa jazotzen da, eta, ez dakit, batzuetan, esperotakoa jazotzea bada atsegingarria. 73. Zinemaldiko Sail Ofiziala gisa honetako komediarekin inauguratzea ez da izan denen gustukoa. Baina filmak badu puntu gozagarria. Aizu, eta ez da gutxi, puntu honetara iritsita. 

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.