Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • 73. Zinemaldia
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
73. Zinemaldia, kritika

'Le cri des gardes': kolonialismoa, itzaletatik argitara

Xalba Ramirez @xalbaram
2025/09/20

Sail Ofiziala

Filma: Zaindarien oihua / Le Cri des Gardes / The Fence
Zuzendaria: Claire Denis (Frantzia)

Obra erraldoi bat Mendebaldeko Afrikako herrialde batean. Gauaren erdian, ondoko herriko gizon bat heltzen da obrako hesiaren beste aldera. Alboury du izena gizonak, eta obran goiz horretan hil den Nouofia anaiaren gorpua eskatuko dio Horn obraburuari. Elkarrizketa gau osoan zehar luzatzen da, hesiaren bi aldeetan kokatuz bi gizonak. Horn gero eta urduriago, Albouryk ez du ahotsaren tonua segundo bakar batez ere altxatzen. 

“Normala da obretan langileak hiltzea”, esaten dio Hornek. Noski dela normala. “Ohiko heriotza tasen barruan” daudela argudiatzen du. Lan istripuekiko dagoen zinismoa ezin hobeto islatzen du Hornen erru sentimenduak. Baina ezkutatzen du beste zerbait. Horregatik ez dio gorpua itzuli nahi, badakielako ez dela “ohiko” istripu horietako bat izan. 

Albouryren figura biziki indartsua da. Elkarrizketa sakona eskaintzen du, belaunaldi guztiek bere bitartez hitz egingo balute bezala: “Laudorioak erabilgarriak dira, baina soilik hasieran”. Bere anaiaren gorpua nahi du, ez besterik, eta, beraz, zein da arazoa? Zergatik ez dio itzuli nahi? 

Gaua ilunen bihurtzen da egunsentiaren aurretik. Hornek bere kideak egindakoa ezkutatu nahi du. Tramari argia gehitzen dio Leonek, Hornen emazte berriak. Gau horretan bertan iritsi da obrara, eta bere begietan ikusiko du kapitalismoaren alderdi egiazkoena. Gizontasunaren, diruaren, biolentziaren eta alkoholaren artean, Leonek itzalari kontrapuntua eskaintzen dio. Argi dago, edonola ere, bere paperak ez duela aldatuko ezer.

“Jende xumeak gauza sinpleak nahi ditu, eta horiek lortu arte ez du atsedenik hartuko”. Ez du ulertu nahi obra-buruak. “Zergatik axola zaizu horrenbeste zure anaia?”, galdetzen dio. Hornek ez da “anaia” bat ikuste, ez duelako pertsona bat ikusten. Berarentzat langilea da, hil egiten den langile bat gehiago. 

Kolonialismoa, diru-gosea eta langile matxinadaren beldurra dira atze-oihala. Europako kolonialismoaren azken egunak dira, Txinak erosi duelako Afrika. Zenbat Nouofia izango dira oraindik, gizatasunik gabeko lukurreriaren lurrean?

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 - 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.