Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Garraiobide bat baino gehiago

Felix Perez (Aiete)
2021/07/16

Pasa den uztailaren 1ean, G1 autobus linearen zain zeuden Aieteko bizilagunak autobusik gabe geratu ziren. Orain badakigu Garayar enpresa beste emakidadun batek ordezkatu duela, baina autobusen maiztasunen eta ordutegien aldaketaren berri ez die inork eman ez erabiltzaileei, ezta gidariei ere.

Autobusaren zain egoteak eragindako egonezinaz gain, jende asko berandu iritsi da beraien hitzorduetara, lanekoetara edo bestelakoetara, eta etsita, beste garraiobide bat hartu dute. Ulertezina da oraindik informazio hori ez izatea.

Transitia enpresa bizkaitarrak eta Alsa talde semimonopolistak osatutako aldi baterako enpresa-elkarteak Donostia-Hernani-Donostia autobusaren maiztasuna 20 minutura murriztu dute puntako orduan (07:00etatik 09:00etara), eta ordu erdira eguneko gainerako orduetan (Garayar autobusek 15 minutuero ematen zuten zerbitzua).

Alsak eta Transitiak, Gipuzkoako Foru Aldundiaren onespenarekin, garraio publikoarekin negozioa egiten dute, zerbitzuaren kalitatea okertzearen kontura.

Hala ere, herritarren kexa eta erreklamazioek bultzatuta, Gipuzkoako Foru Aldundi ahalguztidunak –herritarren beharren aurrean sor den entitateak– bilera bat antolatu du enpresa emakidadun berriarekin, eta Andoaingo, Astigarragako, Hernaniko, eta Lasarte-Oriako udalekin. Ez dute Donostiako aipatzen, eta udal horren konpromisoa, ordea, ezinbestekoa da enpresa berriak erabiltzaileen alde egin dezan, eta lehengo zerbitzua berriro emateko, 15 minutuko maiztasuna berreskuratzeko.

Garayar enpresak 1953tik Aietetik barrena lotu izan ditu Donostia eta Hernani, eta bizilagunei zerbitzu hori emateaz arduratu da.

Hernaniko autobuseko gidariek Aieteren eraldaketaren gorabeherak bizi izan dituzte. Eraldaketa argienetako bat Hernaniko errepidearena izan da: Goiko Galtzada zeharkatzen zuen, gaur egungo Oriamendi eta Aiete pasealekuak.

Aurreko mendearen erdialdera arte, Aieteko emakume baserritarrak abereek bultzatutako gurdietan jaisten ziren hiriko merkatuetara, baina Garayarrek autobusak martxan jarri zituenean, emakume horiek garraiobide hori erabiltzeari ekin zioten, baratzeko produktuak eramateko. Aietera autobusez itzultzean, eguneko beharrezko oinarrizko produktuak eramaten zituzten bueltan: eguneko ogia, azukrea, arraina eta haragia.

Gaur egun arte G1a udal garraiobideen zerbitzuari gailentzen zitzaion, maiztasunean eta zerbitzuan: puntualtasuna zorrotza zen, eta gidarien jatortasun eta gertutasuna, nabarmentzekoa.

Edozein aldaketa tekniko, garraio kolektiboan ere, herritarren bizitzen kalitatea hobetzeko izaten da, behar gehien dituzten sektoreekin enpatia izaten. Aldundiak jakin beharko luke autobusetako erabiltzaile gehienak langileak, adineko pertsonak, emakumeak eta ikasleak izaten direla. Oinarrizko helburu demokratiko horretan porrot egitea enpresa jakin batzuk hobestearen ondorio da: etekinaren legeak soilik mugitzen dituen eta ingurua eta zerbitzuaren beharrak ezagutzen ez dituzten enpresak, hain zuzen. Zerbitzua adjudikatzeko prozesua egiteko moduak zerikusirik badu.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.