Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu

Katalin Belaunza

Iñaki Egaña
2021/11/19

Garai bakoitzak bere baldintzak ditu. Ezin dugu iragana orainaren begiekin epaitu. Ezin dugu ahaztu erabaki pertsonal eta kolektibo gehienak testuinguru jakin baten ondorio direla. Gerora egin diren interpretazioetan interesgarria da gertaera baten aurrean eskaintzen diren aukerak aztertzea. Erabakiak hartu ziren, eta etorkizunerako mugiezinak dira. Jakina, gezurren edo manipulazioen bidez kontatzen direnean izan ezik.

Hala ere, badira beste kronika batzuk, testuingurua gorabehera, gure egungo posiziotik erabat ukatu beharko genituzkeenak. Hainbat arrazoirengatik, hala nola, justizia sozialagatik, giza eskubideengatik, espezieko gizabanako guztien berdintasunagatik eta abarrengatik. Esklabutza ez zen inoiz existitu behar izan, testuinguruak azal beltz edo horikoak bigarren edo hirugarren mailako izakiak zirela pentsatzera bultzatzen bazuen ere. Ez du inolako ulermenik merezi, ezta Donostia hiriburu kategoriara igo zuten trafikatzaileenak ere.

Kronika hauek guztiak ere ez dira onargarriak, Aristoteles filosofoarengandik Proudhon anarkistarenganaino, emakumea esklabo ere bihurtzen baitute, seme-alabak erditu eta hazteko, eta beti senarren aginduetara egoteko. Testuingurua gizarte sedentarioen jatorria da, egia da. Baina hori egiaztapen bat baino ez da, eta ez azalpen bat. Erdi Aroan berdintasun estatusa mantendu nahi izan zuten emakumeak sutan erre zituzten, deabruarekin kopulatzen ari zirelako akusazio sinestezin eta faltsuaren mendean.

Emakumea izateak eta sexu joera homosexuala izateak estigma soziala areagotu zuen. Testuingurua zen, erlijioa bizitza politiko eta sozialaren maila guztietan murgiltzeari esker. Jainkoaren zerbitzariak, zigorgabetasunaren bidez, salbuetsita zeuden ankerkeriak egitetik, gainerakoek «desbideratzeengatik» ordaintzen zuten bitartean.

Katalin Belaunza donostiarraren kasua beste bat izan zen, iluntasun garai baten lekuko. Katalin 1497an epaitu zuten, Donostian, alkateak salaketa jarri ostean. Lesbianismoagatik akusatu zuten, termino moderno bat erabiltzeagatik. Autoak, gaztelania zaharrean idatzitakoak, honelako zerbait zioen: “Oiartzungo Maritxo eta Donostiako Katalin biluzik etzaten ziren ohean, gizon eta emakume balira bezala, elkar musukatu eta larrua jotzen zuten, sabelak elkarri igurtzen zizkioten, eta bata bestearen gainean jartzen ziren, gizonak emakumearekin egin beharko lukeena eginez”.

Katalin espetxeratu egin zuten, eta bere ondasunak konfiskatu. Baina ez zuen salaketa onartu. Ondorioz, alkateak bi tortura saio agindu zituen Katalinen tinkotasuna hausteko eta, bide batez, haren homosexualitatea aitorrarazteko. Baina, tortura jasan arren, ez zuen halakorik aitortu. Frogarik gabe, alkatearen salaketa bakarrarekin, Katalin eta Maritxo aske utzi zituzten. Halere, Donostiako alkateak, justizia bere esku hartuta, biak Gipuzkoatik kanpo erbesteratu zituen, betiko.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.