Bilatu
Sartu
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Auzoak
      • Aiete-Miramon
      • Altza
      • Amara
      • Amara Berri-Loiolako Erribera
      • Añorga
      • Antigua
      • Bidebieta
      • Egia
      • Erdialdea
      • Gros
      • Ibaeta
      • Igeldo
      • Intxaurrondo
      • Loiola-Txomiñenea
      • Martutene
      • Morlans
      • Parte Zaharra
      • Ulia
      • Zubieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Eduki babestua
  • Astekaria
  • 20. urteurrena
  • Iritzia
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
  • Komunitatea
  • Agenda
  • Gehiago
    • ATERKI
    • Jaiak
    • Adimena
    • Nor gara
    • Gure berri
    • Txoroskopoa
    • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Nor gara
  • Publizitatea
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
  • Harpidetu zaitez! Izan HITZAKIDE
  • Zozketak
  • Denda
  • Hemeroteka
  • Nor gara
Sartu
Kultura
Txomin Lasa Manterola, zinema kritikaria

Turista ez, bidaiaria

nora
zinea Zinea @Zinea_eus
2021/09/10

Bueltatu ote dira bidaiari erromantikoen egunak, Jack Kerouacen On the Roadeko norabide falta edota Dennis Hopperren Easy Riderreko ihesaldi errebeldeak? Bueltatu ote da bidaia kontra-kulturala, familiarekiko, ekonomia kapitalistarekiko eta sistemaren erritmoekiko haustura transzendentala: benetako norbera bilatzeko bidaia? Bitxia bada ere, nahiz eta etxetik kanpo aisialdian ibili, egungo bidaiari horietako inork ez luke “turista” hitzarekin lotzerik nahi. “Turista ez, bidaiaria” esaten dio Norak, Lara Izagirreren azken filmeko protagonistak, Urdaibai inguruko surflari bati, hark neska hondartzan galduta aurkitzen duenean. Jakingo du Norak, seguru asko, turista dela egungo ekonomiaren bezerorik kuttunena, eta arriskuan jartzen duela horrek bidaiari errebeldearen mito klasikoa.

Aitona hil eta bidaia-aldizkari batean lan egiteko aukera galdu ondoren, 30 urteko neska gazteak furgoneta bat hartu eta errepidera joko du. Estualdi pertsonal horretatik egin nahi du ihes, egun batzuetan norabide finko gabe errepidean ibiliz. Bizkaiko kostaldetik hasita, Iparralderaino helduko da, eta eder filmatuko ditu Zornotzako zuzendariak euskal kostaldeko parajeak, Lekeitiotik Baionara. Pena da modan jarri den 4:3 ratioa gehiago ez irekitzea Urdaibaiko paisaia zabalek merezi duten moduan; baina ulertzekoa da, formatua bat baitator film osoan usaintzen den Instagrameko izpiritu pinpirinarekin. Izan ere, Dennis Hopper eta Jack Keroucen garaiko bidaiari errebeldeen hutsunea Instagrameko wandererrek bete dute azkenaldian. Norak bezala, baserri galduetako baratzeko produktuak jasotzen dituzte real fooder izateko, euskal surfer sexyekin ligatu, eta Izaroren kontzertuetara joaten dira, bidean arrantzaler bizkaitarrak ezagutuz (galzorian dagoen espezimena izango balitz bezala tratatuz).

Hala ere, Nora ez da Instagramen agertzen diren traveller “perfektu” horietakoa: eta filmaren fatxadaren ostean, kontraesan interesgarriak aurkituko ditu ikusleak. Neska arrunta da Ane Pikazak sinesgarritasunez gorpuzten duen pertsonaia, argi-itzalez betetako millennial bat. Finean, road movie honek ondo islatzen ditu bidaiariaren erromantizismoak ezkutatzen dituen gurpil zulatuak, baita protagonistaren iraganeko akatsak eta tokiko jendearekin erakusten dituen arduragabekeriak ere. Nora ez da heroia, eta duen heldutasun falta horrekin eraikitzen da gidoiaren alde komikoa, filmaren elementu interesgarriena. Horrela, solturarekin eta erritmoz zuzentzeaz gain, Izagirrek filmaren beraren kode estetikoak zalantzan jartzen ditu istorioak aurrera egin ahala, bidaiari happy flower-aren kontraesanak azalean utzita. Phoebe Waller-Bridgek Fleabagen egin duen bezala, zuzendari zornotzarrak umorez lantzen ditu neska gazte modernoaren iguripenak: ez baita erraza gogorra eta sentibera, independentea eta konprometitua, erakargarria eta sexualizatu gabea, errebeldea eta zentzuzkoa, dena aldi berean izatea. Eta are gutxiago langabezian egonez gero.

Azken egunetako irakurrienak

 

 

 

Donostiako azken berrien buletina

Donostiako azken berriak biltzen ditu hiru egunean behin.
Astelehen, asteazken eta ostiraletan iristen zaizu posta elektronikora.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 943-46 72 36
  • donostia@hitza.eus
  • Ametzagaña, 19 20012 Donostia
  • Nor gara
  • Publizitatea
Berriki Kudeaketa Aurreratua KUDEAKETA AURRERATUARI
DIPLOMA
  • Cookieak
  • Pribatutasun politika
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Zure babesa behar dugu Donostia den horretan aztertzen eta kontatzen jarraitzeko.